Één groot feest

4 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het was vandaag 1 grote feestdag. Het was vandaag independence day oftewel 4th of july hier in Amerika. De dag dat er wordt gevierd dat Amerika de verklaring heeft getekend met Groot Brittannië dat ze onafhankelijk zijn geworden. Een nationale feestdag die groots gevierd wordt hier. Maar het belangrijkste was dat Wendy tot de club van 30 is toegetreden. Het was helaas geen uitslapen voor haar want we gingen op tijd op pad om de parade in Santa Monica te bekijken. Zo druk als dat het andere dagen was op de weg zo rustig was het nu. We waren er dus veels te vroeg maar hebben lekker genoten van de sportende mensen op het strand.

De parade was heerlijk Amerikaans met iedereen die een held is loopt mee. Maar het is vooral een soort van iedere vereniging, band, of wat dan ook loopt lekker mee. En het belangrijkste laat zien hoe trots je bent op Amerika en eer de helden en dat zijn dan de militairen, agenten en brandweerlieden. De kinderen die langs de kant staan krijgen snoep uitgedeeld of een klein kadootje. Weer een leuke traditie om gezien te hebben.

Na de parade zijn we lekker langs het strand gaan lopen want het was fantastisch weer. En dan zie je nog een traditie van deze dag hele families en vrienden die bij elkaar komen. Er worden hele kampen opgezet met heel veel eten en drinken. En sport natuurlijk want er worden eigen volleybal netten opgezet of andere sporten gedaan. Het was lekker druk want heel veel Amerikanen waren vrij. We waren gisteren al bij de leipo's op Venice Beach geweest maar we liepen zo lekker dus dachten we gaan nog even kijken.
En we vielen met onze neus in de boter want er was een bodybuilder wedstrijd op muscle beach. Dit was schitterend om te zien al die opgepompte gespierde mannen en vrouwen die zich insmeren met 1 of andere oranje bende om de spieren nog beter te laten glimmen. De 1 vond zich nog mooier en gespierder dan de andere. En natuurlijk begon het festijn met het volkslied. Wat vreselijk vals werd gezongen maar het was weer fantastisch hoorde je iedereen zeggen.
Na een paar gezien te hebben vonden we het wel weer gezegend en gingen we terug lopen naar Santa Monica. Hier nog even voor het laatst gewinkeld en toen zijn we maar naar het hotel gegaan.

We hebben een kort nachtje voor de boeg dus hebben het vuurwerk bekeken vanaf het balkon van het hotel en op tv. Er word 1 grote show van gemaakt, schijnbaar nog meer dan met oud en nieuw hoorde we. We hebben lekker een taartje bij de supermarkt gehaald en deze heerlijk opgegeten ter ere van de verjaardag.

Het zit er dan nu echt op. We hebben in totaal 3100 mijl gereden en dat is 4988 kilometer. We hebben in 10 verschillende hotels/motels geslapen in 4 staten. Het was voor ons een geweldig avontuur dat we niet snel gaan vergeten. Het vuurwerk gaat nog even door hier maar wij moeten slapen want de wekker gaat om 4.15 uur onze tijd en we vliegen om 7.02 uur eerst naar Houston om daar over te stappen om naar Amsterdam te vliegen. Een lange reis maar terug voelt altijd sneller zeggen ze.

We vonden het leuk om onze verhalen te delen en leuk om te horen dat mensen het leuk vonden om te lezen. We hebben nog genoeg verhalen over maar die bewaren voor thuis.