Terug aan de kust

1 juli 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

We hebben vandaag de hittegolf achter ons gelaten in Palm Springs en zijn naar San Diego gegaan. Dit was ongeveer 2 uur rijden maar toen we uit de auto stapten zoveel lekkerder qua temperatuur. Het was er wel wat drukker dan Palm Springs maar dan kwam omdat we bij de San Diego Zoo stonden. We gingen lekker een dagje de dierentuin bekijken. Dit is 1 van de mooiste dierentuinen ter wereld.

Toen we binnen waren keken we op de plattegrond van het park en dachten waar moeten we beginnen. Het was zo groot en zoveel diversiteit aan dieren dat het gewoon lastig kiezen was waar we wilden beginnen. We hebben toen eigenlijk gelijk gekozen voor het hoogtepunt hier en dat is de reuzenpanda. Die hadden we nog nooit gezien dus dat ging hem als eerste worden. We kwamen er al snel achter dat dit park ook gelijk goed voor de conditie was want het was niet zo vlak als Artis. Aangekomen bij de Panda werden we met een nieuw fenomeen geconfronteerd: in de rij à la Efteling staan voor een dier. Na 45 minuten stonden we oog in oog met de reuzenpanda. Ze zat lekker midden in het verblijf helemaal vooraan bamboe te eten. Het leek bijna wel of er iemand in een pak zat zo mooi zat ze ervoor om er een foto van te maken. En de kleine zat boven in in het verblijf.
Dit was toch echt wel het wachten waard. Het leek wel of we bij de koning op visite waren want we werden wel weer geacht om door te lopen. In het volgende verblijf zat nog er nog 1 maar die zat wat verder weg. Weer wat af te strepen op het lijstje.

Het park is in verschillende thema's opgesplitst en 1 daarvan was de Panda. Met de kaart in de hand zijn we de gebieden afgegaan en wat opviel waren de mooie verblijven van de dieren. En hoe mooi de panda erbij zat zo verstopt zaten vele andere dieren. Je moest soms goed zoeken om ze te vinden. De gorilla's waren ook geweldig. Ze zaten helemaal bij het glas en dan zie je hoe groot en sterk ze zijn. Er stond een gozer het gedrag van ze te observeren voor ze werk en toen hebben we even verteld wat Bokito in Nederland had gedaan. Hij keek in 1 keer wat minder vrolijk uit ze ogen. We zeiden Google Bokito maar vanavond dan zie je wat er ook kan gebeuren. We zijn benieuwd of hij morgen nog terug komt of ontslag heeft genomen.

Na het hele park te hebben gezien inclusief de koala's ,nog een afstreper op het lijstje, zijn we richting hotel gegaan. S'avonds heerlijk sushi gegeten en toen naar het seavillage gebied gegaan en hier de zon zien ondergaan. Dit was weer het andere uiterste want nu moesten we een vestje aan omdat het toch wat frisjes was.

We hebben even de plannen omgegooid en blijven nu niet 2 dagen in San Diego maar gaan morgen al naar Los Angeles. Nu hebben we hier iets meer tijd voor wat we hier willen doen. Dus morgen op naar onze eindbestemming van de reis maar wel een hele leuke.

Wendy & Remco

1. Hennie witte:
    2 juli 2013
    Hallo Remco en Wendy. Het is wel fijn dat jullie bijna alles hebben kunnen doen wat jullie wilde doen De dierentuin was geweldig zoals ik lees en dan nog romantisch de zon onder zien gaan mooi aan het einde van de dag.Vandaag gaan jullie naar Los Angeles fijne reis en geniet van de laatste vakantiedagen.groetjes Derk en Hennie